sobota, 11 maja 2013

2. Atrakcyjna kobieta





Michalina

      Do pracy wróciłam ranem, gdzie znów panowała niemiła atmosfera. Weszłam do naszego pokoju. Moi partnerzy wypełniali raporty.
      - Dzień dobry. – przywitałam się.
      - Hej Miśka. – powiedział z uśmiechem Wiktor. Komisarz się tylko spojrzał, następnie wrócił do swoich obowiązków.
      - Mamy coś nowego ? – zapytałam
      - Nic. – odpowiedział podkomisarz.
      - Trzeba przesłuchać sąsiadów. - mruknął Robert.
      - Ja to mogę zrobić. – powiedziałam.
       - Nie, Witek pojedzie.
       - Dlaczego jest pan dla mnie taki chamski ?! Czemu nie chcesz mi dać drugiej szansy ?!
      - I tak jej nie wykorzystasz - odpowiedział irytująco. Wzięłam głęboki wdech, potem wydech.
      - Proszę dać mi drugą szansę.
        Kątem oka zobaczyłam, że Kowal kiwa twierdząco głową.
      - Dobra jedź i przesłuchaj sąsiadów.
     - Dziękuję. – krzyknęłam z radością i pocałowałam go w policzek.
         Wzięłam kurtkę, kluczyki do służbowego volkswagena. Zamykając drzwi usłyszałam jak Wiktor mówi do komisarza, że jestem warta uwagi. Ucieszyłam się, że ma o mnie takie zdanie.
         Po 30 minutach drogi dojechałam do pięknej willi z basenem. „Bogaty” – pomyślałam. Poszłam do sąsiadki z naprzeciwka. Zapukałam. Odtworzyła mi starsza pani.
     - Dzień dobry. – powiedziałam z uśmiechem. Jestem z policji. Podkomisarz Michalina Jarosz.
     - Ah… policja. Dzień dobry. – powiedziała z przekąsem staruszka. Słucham ?
     - Chciałam porozmawiać o pani sąsiedzie. Błażeju Krasoniu. Co pani o nim wie?
     - Proszę pani to był nadęty bogacz. Mieszkał sam.
     - Odwiedzał go ktoś ?
    - Matka, ale przyjeżdżała do niego czerwonym autem bardzo atrakcyjna, młoda kobieta. – powiedziała z zafascynowaniem.
    -  Potrafiłaby ją pani opisać?
  - Raczej tak.
  - W takim razie pojedziemy na komisariat i pomoże nam pani stworzyć portret pamięciowy.
  - Dobrze.
  - Ja niedługo wrócę po panią.
     Starsza pani pokiwała zgodnie głową. Ja się odwróciłam i poszłam szukać świadków.  Każdy z nich mówił do samo: młoda, atrakcyjna kobieta, wysiadająca z czerwonego auta. Czyżby była to dziewczyna, o której nic nie wiedziała matka? Zadzwonił telefon. Na wyświetleniu pojawił mi się „Robert”.
   - Słucham ? – odebrałam.
   - Idź do domu zamordowanego, sprawdź czy jest  tam jego matka. Jeśli będzie, zapytaj się jej czy nic nie zginęło z domu. Nie zgłosiła się na komisariat.
    - Ok.  – Rozłączył się.  Jak dobrze, że mi zaufał.  Jak kazał poszłam do domu ofiary. Zapukałam odtworzyła mi zapłakana kobieta.
   - Dzień dobry. Policja. Podkomisarz   Michalina Jarosz .
   - Dzień dobry. Przepraszam, że się do was nie zgłosiłam, ale nie byłam w stanie.
   - Więc zginęło coś z domu ?
   - Tak, tylko jedna rzecz. Nóż, dość długi, ostry.
  - Mhm. Dziękuję. Do widzenia.
   - Do widzenia. – pożegnała się kobieta i zamknęła drzwi. Ja poszłam do sąsiadki, która miała jechać ze mną na komisariat. Była już gotowa. Po kilkudziesięciu minutach dojechaliśmy do komisariatu. O dziwo na ulicach nie było korków. Weszłam ze świadkiem do pokoju.
  - Zobacz Rob, Michalina wróciła i chyba coś dla nas ma. – powiedział z uśmiechem Wiktor.
  - A mam.
  - No to dawaj. – powiedział komisarz.
  - Każdy ze sąsiadów mówi, że do denata regularnie przyjeżdżała czerwonym autem, bardzo atrakcyjna kobieta. – pochwiałam się moimi informacjami.
   - Wiemy jakie to auto ? – dociekliwił  się blondyn.
   - Niestety nie, ale ta pani – wskazałam na kobietę obok mnie – potrafiłaby stworzyć portret pamięciowy.
   - Kamil, sprowadź tu rysownika – powiedział do słuchawki Robert. – Niech pani tu usiądzie i poczeka – kontynuował.
     - Mam coś jeszcze.
     - No słuchamy. – mruknął z uśmiechem Wiktor.
    - Narzędziem zbrodni może być prawdopodobnie nóż , który zniknął z domu Krasonia. – powiedziałam.
    - Dobra robota. – powiedział Witek.
    - Dziękuję. – uśmiechnęłam się. W duchu rozbrzmiewała mnie radość, ale nie mogłam tego pokazać. Nie chciałam, żeby dowiedział się, że zależy mi na jego opinii.
    Do pokoju wszedł Kamil z raportami od techników i patologa  oraz z wiadomością, że rysownik już czeka. Po chwili aspirant z wyszedł ze starszą panią, by sporządzić portret pamięciowy.
   Podzieliłam się cześćmi raportów z partnerami. Nic ciekawego w nich nie było. Po kilkudziesięciu minutach bezczynności do pokoju wtargnął młody policjant z portretem kobiety.
   - Ładna. – stwierdzili z uśmiechem  moi partnerzy.
  - Michalina sprawdź czy mamy ją w bazie danych, a my z Wiktorem pojedziemy do firmy ochroniarskiej i popytamy o nią.
     Wyszli. „Zaufał mi” – powiedziałam do  sobie  z radością. Po tych słowach zabrałam się do swoich obowiązków.


Wiktor

    Staliśmy trochę czasu w korku. Nie ma to jak toruńskie ulice, ale warszawskie są gorsze. Jechaliśmy w ciszy. Nikt nie miał ochoty rozmawiać. Mamy zbyt nerwową robotę. W końcu dojechaliśmy do agencji.
   - Dzień dobry. Policja. Komisarz Robert Krzyżanowski…
   - Podkomisarz Wiktor Kowal.
   - Dzień dobry. To straszne co się stało. – odparła rozhisteryzowana sekretarka.
   - Czy zna pani tą kobietę ? – zapytał Rob i pokazał portret pamięciowy młodej kobiety.
   - Tak, to moja siostra – Agata Mróz. Jest o coś podejrzana ? – zdziwiła się kobieta.
   - Gdzie możemy ją znaleźć ? – zapytał komisarz.
   - Ona mieszka w akademiku przy Słowackiego.
   - Dziękujemy. Do widzenia. – wyszliśmy.
   - Myślisz, że zazdrosna sistra mogłaby to zrobić ? – zapytałem.
  - Nie wiem, ale się dowiemy.
    Od firmy denata do akademiku Agaty Mrożek nie było daleko, więc po chwili byliśmy na miejscu. Pytaliśmy o nią lecz nikt jej nigdy nie widział w domu studenta. Chodziła jedynie na wykłady. Studiowała marketing. Przyjaźniła się z Wiktorią Kot. Dziewczyna wiedziała tylko gdzie mieszka.
   Jej apartament znajdował się nie opodal kampusu.
 - Studentka, która studiuje marketing nie stać na takie luksusy. – stwierdził Rob.
 - Chyba, że ma bogatą rodzinę.
 - W tym wypadku rodzina myśli, że mieszka w akademiku.
   Zapukaliśmy. Otworzyła dziewczyna z portretu pamięciowego.
  - Tak, słucham ?
  - Jesteśmy z policji. Komisarz Robert Krzyżanowski i podkomisarz Wiktor Kowal  – przedstawił na Rob. – pani Agata Mróz ?
  - Tak. O co chodzi?
  - Możemy wejść ?
  - Proszę. – przytaknęła kobieta i wpuściła nas do środka.
  - Czy zna pani tego mężczyznę ? – wyciągnąłem zdjęcie denata spod kurtki i pokazałem dziewczynie.
  - Nie, nie znam. – skłamała.
  - Jakim jeździ pani autem ?
  - Czerwoną hondą .
  - Pojedzie pani z nami na komendę. – rozkazał Krzyżanowski.
  - Dlaczego ?
  -Wszystkiego dowie się pani na komisariacie.
  Kiedy dojechaliśmy do naszego miejsca pracy, Robert wziął ją do pokoju przesłuchań, a ja poszedłem do Michaliny.
 - Dziewczyna była w bazie ? – zapytałem Miśki.
 - Niestety nie.
 - To nic mamy ją w na komisariacie. Rob ją teraz przesłuchuje. Agata Mróz, 22 lata. Studiuje marketing. Jest siostrą sekretarki firmy ochroniarskiej denata. Niby  mieszka w akademiku, ale tak naprawdę w wielkim apartamencie i na pewno nie stać młodej studentki marketingu na takie mieszkanie. – powiedziałem z irytacją w głosie.
  - Kochanka naszego zamordowanego ?
  - Możliwe…
     Po kilkudziesięciu  wpadł zdenerwowany  komisarz z wiadomością, że do niczego się nie przyznaję.
  - Posiedzi na dołku to może zmięknie. Możecie iść do domu. Widzimy się jutro rano.
    Odwiozłem Michalinę do domu i sam udałem się do swojego dachu nad głową, gdzie mieszkam z kobietą która mnie urodziła.


Michalina

  W mieszkaniu panowała cisza. Jedynie Maniuś na mój widok zeskoczył z kanapy z zamruczał. Był to znak, że jest głody. Wsypałam mu do miseczki trochę suchej karmy, a sama zrobiłam sobie kanapek. Kiedy je zjadłam, rozległ się dzwonek do drzwi. Spojrzałam przez wizjer. Był to Robert. „Co on tu robi” – zastanawiałam się w myślach. Otworzyłam.
  - Cześć Michalina – przywitał się z uśmiechem na twarzy Rob, a ja stanęłam jak wryta.
  - Dobry wieczór. – wydukałam nie pewnie. Krzyżanowski wyjął zza pleców bukiet niebieskich róż, a ja byłam jeszcze bardziej zszokowana.
  - Chciałem, chciałem cię przeprosić. – powiedział bardzo szczerze, a ja myślałam, że zemdleję z wrażenia.
  - Za co ?
  - Za to, że byłem taki niemiły i chamski, przepraszam. -  wręczył mi kwiaty.
  - Niech pan wejdzie. – zaproponowałam.
  - Dzięki.
  - Dlaczego pan taki był?
  - Po pierwsze nie mów mi na „pan”, bo czuję się staro, a poza tym jesteśmy kolegami z pracy, więc nie wypada, żebyś się tak do mnie zwracała. Mów mi Rob. – powiedział z uśmiechem. Po drugie. Sprawiałaś wrażenie wystraszonego dziecka. W policji powinni być ludzi, którzy niczego się nie boją. Jak widać nie powinienem oceniać „książki po okładce”. Jeszcze raz bardzo przepraszam.
  - Nie gniewam się. Ja ci dziękuję za drugą szansę, a tak w ogóle to skąd wiedziałeś jakie lubię kwiaty ? – zapytałem zaciekawiona.
  - Heh. To proste. Zadzwoniłem do twojej matki. – pochwalił się z uśmiechem.
_______________________________________________________________________________

Hej ;) Macie kolejny rozdział. Mam nadzieję, że się Wam podoba, a jeśli nie.. no cóż przyjmę wasze krytyczne komentarze na klatę ;D Nie wiem czy się wyrobię do soboty z kolejną notką, postaram się, ale niczego nie obiecuję. Dziękuję za wszystkie komentarze  :) Do zobaczenia
                   
                                                            *Pata*

7 komentarzy:

  1. Jakoś tak z początku nie lubiłam Roberta. Wydawał się taki samolubny, chamski i wgl. Ale teraz jak przyszedł z tymi kwiatami to od razu zmieniło się moje nastawienie do jego osoby ;) A tak po za tym rozdział świetny, mam nadzieję, że wyrobisz się do tej soboty. Czekam z niecierpliwością ;) Ps. U mnie pojawił się 2 rozdział, mam nadzieję, że wpadniesz ;p

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny blog na pewno jeszcze wpadnę ;-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pierwsze co muszę powiedzieć to, to że masz przepiękne tło na blogu, zachęca do czytania. A treść tez dobra. Przeczytałam ten i poprzedni rozdział i zaciekawia.
    Pozdrawiam,
    Angelika z http://postcards-sentences.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetne ;) Masz mega talent <3 Zgadzam się z Angeliką tło super ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Strasznie podoba mi się Twój język i styl pisania *o* W ogóle całą treść przeczytałam jednym tchem i oceniam całość bardzo pozytywnie :> Przypuszczam, że z czasem będziesz pisać jeszcze ciekawiej (ale rzecz jasna teraz już jest wspaniale!), co przyciągnie tu jeszcze większą liczbę osób :3
    Pozdrawiam.
    Zapraszam: konie-filmy-ksiazki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Czyta się ciekawie i zgrabnie. Lecz jedną uwagę mam co do dialogów - dużo ich jest. A Teoretycznie powinno się mieć więcej opisów, chociaż dialogi czyta się szybko i interesująco. Ładny szablon. Czekam na nowy rozdział.
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie.
    ~ Cami.Cini

    OdpowiedzUsuń

Obserwatorzy